با توجه به افزایش تقاضا و مراجعات به مراکز معاینه فنی خودرو شهر تهران از امروز ساعت کاری مراکز معاینه فنی حداقل به مدت یک ساعت افزایش پیدا می‌کند و مراکز تا ساعت ۱۸ و واحدهای سیار معاینه فنی تا ساعت ۱۹ فعال خواهند بود.

مركز معاينه فني اتومبيل

به گزارش همشهری آنلاین، از روز شنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه شیفت کاری دو مرکز آبشناسان و الغدیر افزایش و این دو مرکز تا ساعت ۲۲ ارائه خدمات خواهند داد. در ضمن شهروندان می‌توانند جهت اطلاع از آخرین وضعیت کاری مراکز به سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به آدرس inspection.tehran.ir مراجعه کنند.

براساس قانون، خودروهای شخصی از زمان تولید به مدت چهارسال از انجام معاینه فنی معاف هستند به همین منظور از شهروندان تقاضا می‌شود برای توزیع مراجعه‌ها در طول سال و جلوگیری از ازدحام در مراکز معاینه فنی در روزهای ابتدایی سال تنها خودروهایی که براساس ماه، چهارسال از تولید آن گذشته به مراکز مراجعه کنند. برای نمونه در فروردین ۱۴۰۱ خودروهای تولید فروردین ۱۳۹۷ و ماقبل مشمول معاینه فنی بوده و در مهر ماه ۱۴۰۱ خودروهای تولید مهرماه ۱۳۹۷ و ماقبل مشمول معاینه فنی می‌شوند.

براساس اطلاعیه ستاد معاینه فنی خودرو شهر تهران اطلاعیه ستاد معاینه فنی خودرو شهر تهران، شهروندان برای مدیریت زمان و به حداقل رساندن زمان توقف و معطلی در مراکز معاینه فنی شهر تهران با مراجعه به سامانه مدت انتظار که در سایت ستاد معاینه فنی قابل دسترس است خلوت‌ترین مرکز را برای دریافت خدمات معاینه فنی انتخاب کنند. اکنون مراکز واقع در جنوب شهر تهران دارای ازدحام کمتر و ظرفیت خالی در سامانه نوبت‌دهی اینترنتی است.

در این اطلاعیه آمده است: مسیر ورودی به مرکز معاینه فنی برای خودروهای دارای نوبت اینترنتی متفاوت بوده و این خودروها نیاز به ایستادن در صف خودروهای مربوط به  پذیرش معمولی را ندارند. همچنین برای کاهش معطلی و به حداقل رسیدن توقف در مراکز معاینه فنی از شهروندان تقاضا می‌شود پیش از مراجعه نسبت به کنترل قسمت‌هایی از خودرو که به صورت چشمی توسط راننده قابل بررسی است نظیر سلامت چراغ های اخطار-کمربند ایمنی-برف پاک کن و شیشه شور اقدام کنند.

کد خبر 669367
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha